Dacia Duster No Limit võtab osa maailma hinnatuimast mäkketõusuvõistlusest

01.06.2011

Dacia on otsustanud osa võtta maailma kõige kuulsamast ja rängemast mäkketõusuvõistlusest – Pikes Peak International Hill Climb, mis leiab aset 26. juunil Colorados, USA-s.

Dacia osaleb Ameerikas toimuval üritusel 850hj prototüübiga, mil nimeks Dacia Duster 'No Limit' (pole piire). Autoroolis on kolmekordne Trophée Andros meister Jean-Philippe Dayraut, kelle ambitsioonikas eesmärk on võita seegi võistlus.

Renault Grupi bränd Dacia on autotööstuses kaasa toonud läbimurde
Üksnes seitsme aastaga on Dacia kerkinud turul üheks võtmetegijaks. Tänu oma usaldusväärsusele, ruumikusele ja hoolikalt läbimõeldud disainile, pakub Dacia konkurentsitult parimaid omadusi oma hinnataseme kohta.

Motospordil on firma ideoloogias väga oluline roll kanda
Möödunud aasta aprillis kuuenda mudelina Dacia valikusse lisandunud Dusteri maastur muutus hetkega hitiks ja müük saavutas ülemaailmselt ligi 127 000 sõiduki piiri. Mudel muutus oluliseks firma motosporditegevuses, osa on võetud võistlustest nagu näiteks Prantsusmaa Trophée Andros jääraja sari (roolis kaks korda järjest poodiumi teisele astmele jõudnud Alain Prost), Rallye Aïcha des Gazelles (tänavu 2. ja 3. koht). Peagi lisandub Pikes Peak International Hill Climb ehk maailmakuulus mäkketõusuvõistlus.

DACIA DUSTER 'NO LIMIT'
Dacia Duster 'No Limit' on äärmiselt jõuline auto, mille valmimisel ühendasid oma jõud Tork Engineering (disain, tootmine, komplekteerimine, arendus) ja Sodemo (mootor) ning Renault Sport Technologies (motospordi ekspertiis, osade komponentide tarne).

Dacia Duster 'No Limit' vastab Ameerika võistluse 'Unlimited' klassi tingimustele, millel pole piiranguid mootori suurusele või võimsusele. Ei ole ka miinimumkaalu, kasutada võib igasuguseid rehve ning kehtestatud pole kitsendusi käigukastile või aerodünaamikale.

Dacia Duster 'No Limit' puhul on rakendatud erinevaid keerulisi lahendusi, mille hulgas:
Jõuline 850hj mootor
Spetsiaalselt Sodemo poolt ehitatud ja põhineb Nissan GT-R-i NISSAN VR 38 DETT plokil (3.8-liitrine V6). Dacia Duster 'No Limit' mootor on tuunitud selliselt, et see pakuks maksimaalset esitust hoolimata võistluse jooksul ette tulevast suurest kõrgusevahest – algab see ju 2 860 meetri kõrguselt ning lõpeb 4 300 meetri peal.

Eriline käigukast
Kasutusel on järjestikune kuuekäiguline Sadev käigukast, mis arendatud spetsiaalselt nii, et pakuks maksimaalset võimsust ja oleks samal ajal ka kiire ja täpselt ajastatud käiguvahetusega.

Täiustatud aerodünaamika
Dacia Duster 'No Limit' puhul on kasutatud erinevaid aerodünaamika-alaseid lahendusi, mida on motospordis harva lubatud ja rakendatud. Eriti muljetavaldavad on tagumised tiivad.

JEAN-PHILIPPE DAYRAUT: KINNISIDEEGA JUHT
Jean-Philippe Dayraut on kaua aega Pikes Peak Hill Climb võistlusel osalemisest unistanud. Tema oli see, kes veenis Dacia’t ja Renault Sport Technologies’ endaga ühinema, et saada osa erakordsest seiklusest.

Colorados toimuva võistluse rada pakub erilisi tingimusi – kuna asfaldiga on kaetud vaid pool distantsist ja ülejäänu on katteta, siis on ka rehvide haare erinev ja nõuab juhtidelt suuri oskusi. Kuue Prantsusmaa meistritiitli ühekohaliste ja touring-autode sarjas ja kolme Trophée Andros’i tiitliga sobib Jean-Philippe Dayraut ideaalselt.

"Pikes Peak Hill Climb on ainus üritus, kus on võimalik sellist monstrumit ohjata, mis liigub 200 km/h vahelduval teekateel," märgib Jean-Philippe Dayraut. "Ma ei usu, et on olemas mõnda teist motospordiüritust, kus oleks lubatud sellised autod."

PIKES PEAK RAHVUSVAHELINE MÄKKETÕUSU VÕISTLUS
Koht: Colorado (USA)
Raja pikkus: 20km
Stardikõrgus: 2 860 meetrit
Finišikõrgus: 4 300 meetrit
Pinnakatte tüüp: asfalt/katteta
Rajarekord ('Unlimited' klass): 10m 1,42s
Rekordi püstitaja: jaapanlane Tajima Nobuhiro (Suzuki) aastal 2007

DACIA: ÜLEMAAILMNE EDULUGU
• Aastal 2010 oli Dacia kogumüük pea 350 000 sõidukit (11,8% rohkem kui 2009).
• Dacia oli Prantsusmaal möödunud aasta lõpu seisuga müügiedult neljas sõiduauto.
• Käesoleva aasta seisuga on Dacia Duster Prantsusmaal müügiedult paremuselt kaheksas mudel ja tipus 4x4/crossover segmendis.
• Dacia Duster valiti Prantsusmaa ajakirja '4x4 Magazine' poolt '4x4 Aasta Autoks'.
• Alates turuletoomisest aprilli keskel on maailmas müüdud peaaegu 127 000 Dusterit.

http://www.facebook.com/citymotors#!/media/set/?set=a.10150196095902936.324772.98437492935

 


Esinduste kontaktid ja asukohad

Pärnu mnt 541, Laagri
Tänassilma küla, Harjumaa

Telefon: 6 264 070
Teenindus: 6 264 090
E-mail: info@citymotors.ee

Jõe 9a
50104 Tartu

Telefon: 736 7893
Teenindus: 736 7892
E-mail: tartu@citymotors.ee

Tallinna 82a
Kuressaare

Telefon: 453 0122
E-mail: info@warmaauto.ee

Kerese 40G
Narva

Telefon: 356 9333
Teenindus: +372 35 69 337
E-mail: info@albionmotors.ee