EDC topeltsiduriga automaatkäigukast

25.05.2011

Renault tõi aasta tagasi turule kuuekäigulise topeltsiduriga automaatkäigukasti, mil nimeks EDC (Efficient Dual Clutch). Võrreldes tavaliste automaatkäigukastidega vähenes kütusekulu ja CO2 emissioon ning oli tehnoloogias suur samm edasi (kütusesäästuks kujunes 17 protsenti ja suurusjärgus 30 g sääst CO2/km).

Arendus põhines kahel lahendusel:
• Esmakordselt maailmas topelt kuivsiduri kasutamine koos elektriliste ajamitega.
• Kalibreerimine fookusega kütusekulu minimeerimisel.

EDC käigukast on saadaval New Mégane (dCi 110 DPF) põhivalikus. Tänu madalamale CO2 emissioonile vastab Mégane Hatch/Coupé/ Grand Tour dCi 110 DPF Renault eco² märgistusele, kuigi selle tingimusi karmistati hiljuti (emissioon 120g/km või vähem).

AUTOMAATKÄIGUKASTI EELISED
Viimastel aastatel on turule tulnud mitmeid uut tüüpi automaatkäigukaste, mis on võimaldanud üldise esituse/sõidumugavuse/kütusekulu ja CO2 emissiooni näitajate parandamist. Topeltsiduriga automaatkäigukast on näide progressist.

Renault' uus EDC automaatne topeltsiduriga käigukast kaotab ära vajaduse siduripedaali järele. Käigukang on 'P-R-N-D' tüüpi, pluss „up/down“ lülitamise moodus. Ideaalkäik on valitud elektrooniliselt ja käiguvahetused on automaatsed ning sujuvad.

Et optimeerida ja minimeerida kütusetarbimist, on Renault valinud oma EDC käigukasti tarvis topelt kuivsiduri süsteemi. Esimene kahest sidurist hoolitseb paaritute käikude eest (1., 3. ja 5.), teine aga katab paariskäike (2., 4. ning 6.), ning tagumist käiku. Hammasrattaid veetakse nelja võlliga: kaks kontsentrilist esmast võlli (mõlemad on ühendatud siduriga) ja kaks teisest võlli. Sünkronisaatoreid juhitakse läbi elektriliste ajamite, mida omakorda juhib kontrollseade.

• Kütusekulu ja CO2 emissioon on võrreldavad manuaalkäigukastiga sõidukitega
o Topelt kuivsiduriga tehnoloogia valiti välja, et minimeerida hõõrdumist seoses märgsidurite ja muunduritega tavapärastes automaatkäigukastides.
o Kasutusel energiasäästlikud elektrilised ajamid.
o Käiguvahetus on optimeeritud, vähendades seeläbi kütusekulu ja CO2 emissiooni.
o Renault' EDC käigukast pakub manuaalsele käigukastile sarnast tõhusust.

• Sujuv sõit
Rahustavalt sujuv ja kiire käiguvahetus
Kui sõiduk liigub, siis on üks sidur töös ja edastab mootori pöördemomendi läbi valitud käigu, samal ajal on teine sidur kinni, kuid seotud järgmise, eelvalitud käiguga. Ideaalhetkel toimub käiguvahetus läbi ühe siduri ümberlülitumise teisele sidurile: esimene sidur on sel hetkel kinni ja käiku läheb teine sidur. See tagab, et sõit ja käiguvahetus on sujuv ja kiire.

Kohene vastavus sõitja nõudmistele:
Kuue käigu ja ultra-kiire ümberlülitusajaga (290ms) on uus EDC automaatne kahe siduriga käigukast eriti tundlik ning sõitmisel sama nauditav nagu manuaalkäigukast. Seda nii automaatses kui ka 'up/down' asendis.

Automaatses seades võtab kontrollseade arvesse erinevaid parameetreid, et valida ideaalne käik. Süsteem kohaneb koheselt sõitja nõudmistega, valides välja käigu, mis vastab hetkesituatsioonile. Sõitja saab kontrolli oma kätte võtta tänu 'up/down' variandile.

Tõhus kontrollsüsteem sujuvamaks stardiks
Automaatkäigukasti puhul hakkab sõiduk liikuma pikkamisi, kui piduripedaal vabastada. See on eriti kasulik ummikutes või parkimisel.

Abiline nõlval
Tõusudel jätkab süsteem survet pidurile, mis hoiab sõiduki mõne sekundi jooksul paigal, kui juht võtab jala piduripedaalilt ära. See tehnoloogia kaitseb mäkketõusul tahavajumise vastu.

EDC käigukastiga varustatud Mégane Hatch/Coupé/ Estate dCi 110 FAP emiteerib vaid 109g CO2/km, ning selle kütusekulu on 4.2l/100km. Scénic ja Grand Scénic emiteerib 124g CO2 /km ja Mégane Coupé-Cabriolet väljutab 130g CO2 /km.

TEHNILISED ANDMED

Maksimaalne pöördemoment

240Nm

Kaal

82kg

Pikkus

384mm

Õlitamine

1.7 liitrit

Ülekandearv (1. käik)

15.6:1 (Mégane)

17:1 (Scenic)

Ülekandearv (6. käik)

2.4:1 (Mégane)

2.6:1 (Scenic)

Ülekandearvu diapasoon

6.6

Kontrollseade

Lisatud

Tagarataste parkimispidur

Mehaaniline

Käiguvahetuse ajamid

Elektro-mehaanilised

Siduri ajamid

Elektro-mehaanilised


Esinduste kontaktid ja asukohad

Pärnu mnt 541, Laagri
Tänassilma küla, Harjumaa

Telefon: 6 264 070
Teenindus: 6 264 090
E-mail: info@citymotors.ee

Jõe 9a
50104 Tartu

Telefon: 736 7893
Teenindus: 736 7892
E-mail: tartu@citymotors.ee

Tallinna 82a
Kuressaare

Telefon: 453 0122
E-mail: info@warmaauto.ee

Kerese 40G
Narva

Telefon: 356 9333
Teenindus: +372 35 69 337
E-mail: info@albionmotors.ee