Elektriline kaubik Renault Kangoo Maxi Z.E.

02.03.2011

Kangoo Maxi Z.E. ehk Kangoo Z.E. laiendatud versioon lisandub Renault' elektriautode valikusse sügisel 2011. Mitmekülgne uus kaubik on saadaval kahe- ja viieistmelisena.

Renault esimene elektriauto tuleb müüki sel sügisel. Lisaks teatas firma, et 2008. aastal teatavaks tehtud esialgne nimekiri saab täiendust Kangoo Z.E uue versiooni näol. See tähendab, et Renault’il on 2011. aasta lõpuks väikeste kaubikute segmendis kaks elektriautot.

MITMEKÜLGNE KAHE VÕI VIIE ISTMEGA KAUBIK

Kangoo Maxi Z.E. on Kangoo Z.E. laiendatud versioon, mida tutvustati eelmisel aastal Hanoveri autonäitusel Saksamaal. Teljevahe on pikenenud 40cm võrra, saavutamaks kogupikkust 4,60 meetrit ning modulaarne, mitmekülgne kaubik on saadaval kahe- ja viieistmelisena.

Esimene neist kahest versioonist on mõeldud kaubikuna kasutamiseks. Selle kaks esiistet on eraldatud cargo osast valikulise vaheseinaga. See konfiguratsioon optimeerib Kangoo Maxi Z.E.' kandevõimet ja on ainulaadne väikeste elektrikaubikute segmendis:

·         Ladustamisruum on 4.6m3 (mis on 1.1m3 enam kui Kangoo Z.E.).

o   Maksimaalne ladustatava koorma ulatus kuni 2.90 meetrit.

o   Auto kõrgus on vaid 1.82 meetrit, mis võimaldab ligipääsu maa-alustesse parklatesse.

·         Kangoo Maxi Z.E varustus ja valikuvõimalused on samad, mis on saadaval Kangoo Maxi sisepõlemismootoriga versioonide puhul.

Kangoo Maxi Z.E. crew van versioon on 60/40-allaklapitava tagaistmega ja mahutab viis istekohta. Selle modulaarse kaubiku puhul on võimalik rakendada ühte neljast erinevast interjööri asetusest, mis sõltub reisijate arvust. Tagaistmed on võimalik alla lasta nõnda, et luua puhas ladustamisruum kuni 3.6m3 ulatuses.

Kangoo Maxi Z.E. on mõeldud äriklientidele (autoparkide operaatorid, kaubandus, avalik võim jne.), kes hoolivad keskkonnast ning otsivad maksimaalse ladustamisruumiga autot või sobilikku transporti inimestele.

Elektrilise kaubiku disainielemendid on sarnased nagu sisepõlemismootoriga versioonil. Standardvalikus on üheksa kerevärvi, kuid klientidel on võimalik täpsustada tellimust vastavalt oma korporatiivvärvidele. Mudelit ehitatakse Renault' MCA tehases (Maubeuge Carrosserie Automobile) Prantsusmaal. Samal liinil toodetakse ülejäänud Kangoo valikut.

KERGESTI ÄRATUNTAV ELEKTRIAUTO

Elektri jõul töötav Kangoo Maxi Z.E. on äratuntav tänu selle kroomitud Z.E. märgile taga ja külgedel, samuti puudub väljalasketoru ja ette on lisatud klapp, mille kaudu on aku võimalik täis laadida 6-8 tunniga.
           
Kapoti all on 44kW mootor (60hj), mis töötab 22kWh liitium-ioon aku toel, mis asetseb põranda all. Sõiduki sõiduulatus NEDC kombineeritud tsükli järgi on 170km, kuid see sõltub täpsemalt teistest faktoritest nagu näiteks teeolud ja -tüüp, temperatuur, maastiku iseloom või sõidustiil.

Renault’ elektriauto juht saab igal ajahetkel kontrollida erinevaid faktoreid, mis mõjutavad sõiduulatust. Sõiduki HMI (Human Machine Interface) on arendatud spetsiaalselt elektriautode kasutajate vajadusi arvestades. Välja on arendatud ka säästliku sõidu süsteemid ja võimalus sõidukit laadimise ajal eelsoojendada. Sõiduulatuse maksimeerimiseks toob Renault turule erinevad seotud teenused, mis mõeldud erakasutajate vajadusi arvestades (Connected Pack) või autoparkide operaatoritele (Fleet Asset Management). Fleet Asset Management on reaalajas sõidukipargi juhtimissüsteem, mis varustab kliente igapäevaselt uuendatud infoga kaetud distantsi, energiatarbimise, akulaadimise jne kohta ja võimaldab sõidukiparki efektiivsemalt juhtida.

Kangoo Maxi Z.E. pakub sõidumugavust tänu pöördemomendile (226Nm), tundlikule kiirendusele madalatel kiirustel, müra ja käiguvahetamisvajaduse puudumisele.           

MAKSIMAALNE KANDEVÕIME – MINIMAALSED HINNAD

Renault on alati teadnud, et elektriautode edu sõltub sellest, kui taskukohaseks kujuneb nende hind. Klientide jaoks atraktiivsuse säilitamine, keskkonnasäästlikkus ja majanduslik kasu peavad käima käsikäes. Kangoo Maxi Z.E. puhul on Renault saavutanud eduka tulemi, ühendades maksimaalse ladustamisruumi, keskkonnasõbralikkuse ja soodsa hinna.
           
Kangoo Maxi Z.E. tuleb Euroopas müügile 2011. aasta sügisel hinnaga enne makse €21,200 kahe istmega versiooni puhul või hinnaga €22,000 viie istmega crew van versiooni puhul. Osades riikides on kehtestatud soodustus (näiteks Prantsusmaal), mis muudab hinna võrreldavaks Kangoo Maxi diiselversiooniga.
     
Nagu ka teiste elektriautode puhul, on Renault lahku viinud sõiduki ja aku omandisuhte, et tagada viimase optimaalne võimsus kogu sõiduki tööea kestel. Klientidel on võimalik osta või liisida kaubik ning sõlmida aku tarvis igakuine leping hinnaga alates €72/kuu, millele lisanduvad maksud .

Jooksvad kulud – sealhulgas akurent, aku laadimiseks vajalik elektrienergia (keskmiselt täislaadimisel: €1.5) ja hooldus – on sisepõlemismootoriga versioonidele sarnased, kui aastane distants on vähem kui 15,000km. Elektriautod muutuvad soodsamaks, kui aastane distants ületab selle piiri.

2011. aasta lõpuks pakub Kangoo äriklientidele unikaalset kaubikuvalikut, võimaldades valida just selline lahendus, mis klapib kõige paremini nende vajadustega. Turu kõige mitmekülgsem väikeste kaubikute valik hõlmab seitset mudelit, kolmes pikkuses ja kolmes erinevas tüübis (bensiin, diisel või elekter).


Esinduste kontaktid ja asukohad

Pärnu mnt 541, Laagri
Tänassilma küla, Harjumaa

Telefon: 6 264 070
Teenindus: 6 264 090
E-mail: info@citymotors.ee

Jõe 9a
50104 Tartu

Telefon: 736 7893
Teenindus: 736 7892
E-mail: tartu@citymotors.ee

Tallinna 82a
Kuressaare

Telefon: 453 0122
E-mail: info@warmaauto.ee

Kerese 40G
Narva

Telefon: 356 9333
Teenindus: +372 35 69 337
E-mail: info@albionmotors.ee