Hooldus pole pelgalt õlivahetus, vaid auto tervise kontroll

18.05.2010

Peamine, mida sõidukit regulaarselt hooldades tegema peab, on ikkagi õli vahetada. Kui see lubrikant masinavärgist otsa lõppeb või oma ülesannete tasemel pole, variseb kogu ülejäänud kaardimajake õige pea kokku. Õli on üsna lihtne vahetada, ent auto regulaarne hooldus ei seisne vaid selles.

Koos õliga vahetatakse ka filter ning seda suudab teha autoomanik ise, kas või kodugaraažis. „Hoolduse käigus kontrollitakse aga terve auto üldist seisukorda, vaadatakse üle õhufilter, salongiõhu filter jne,” selgitab City Motorsi tehnikadirektor Raul Aava. Pelgalt õli vahetada oleks nagu vahetada ainult pesu, jätkates samade üleriietega elu lõpuni.

Seepärast ongi sõiduki regulaarseks hoolduseks kõige õigem pöörduda margiesindusse. Peale kindluse, et autosse saab just see õige, tehase ette nähtud õli, võib esinduses tehtud hoolduse järel olla kindel, et sõiduk on ka tehniliselt täiesti korras ega näita lagunemise märke. Tavalises autoremonditöökojas keskendutakse ju vaid sellele, mis tellitud – õli vahetamisele.

Margiesinduses töötavad inimesed on spetsialistid, sest neid koolitatakse pidevalt uute ja uuenevate mudelite tehnilisel poolel silma peal hoidma. Nii on iga auto juures teada, milliseid sõlmi, tüüpvigu jms kontrollida. Selleks ei kulu ülemäära aega, sest töötajate kogemused on väga suured.

City Motorsi esinduses on kõik remonditööd ajaliselt reglementeeritud. Kuna teave Renault’ ja Dacia mudelite tehnilise hooldamise kohta levib üle terve maailma, on praktikapagas lõpuks nii suur, et üllatusi naljalt ette ei tule – kui autot on regulaarselt esinduses hooldatud ehk kõikidele problemaatilistele punktidele pilk eos peale visatud.

Kuna margiesindus tegeleb ikkagi ühe-kahe margiga, ollakse tavalisest remonditöökojast juba automaatselt pädevam. Maailmas on kümneid automarke, mil sadu mudeleid, ja olekski täiesti võimatu, et lihtne remonditöökoda valdaks kogu seda kükloopilist materjali sama hästi kui esindus. Viimane on kõigele lisaks otsekontaktis sõiduki tootnud tehasega, nii et kui ka tõesti hätta jäädakse, saab konsulteerida nende inimestega, kes auto kunagi kokku panid, ja tutvuda teabega, mis masina ehitamisel talletati.

Esindus kontrollib autot hoolduses jooksvalt ning tegeleb pigem probleemide ennetusega. Tavalised remonditöökojad tegelevad tagajärgedega. Sinna minnakse, kui midagi on juba purunenud, koliseb või n-ö loksub. Esinduses suudetakse taolisi probleeme ette näha, kohendades ja vahetades näiteks veermikus aegsasti pukse jm lihtsaid kummielemente, mille peatsest eluõhtust veel metallikolin märku ei annagi. Metallikolin aga tähendab, et mingi element juba kulutab teist omataolist ning uus probleem ja kriisikolle on lõkkele löömas.

Seetõttu soovitamegi käia regulaarses hoolduses ikka margiesinduses, kus tüütuid ja kahtlemata hinnalisi vahejuhtumeid ennetada saab. Tüüpiliselt „hooldatakse” oma sõidukit mõnes lihtsas remonditöökojas, ent kui ilmneb mõni suurem probleem, tuleb ikka lõpuks esindusse tulla, kus vajalik diagnostikatehnika ja teadmised olemas. Ei ole tööd, mis siin tegemata jääks, ent asjatundmatu hoolduse tagajärgede likvideerimine on kindlasti kallim kui regulaarselt asjatundlikus hoolduses käimine ning sõiduki hea tervise kohta kinnituse saamine.


Esinduste kontaktid ja asukohad

Pärnu mnt 541, Laagri
Tänassilma küla, Harjumaa

Telefon: 6 264 070
Teenindus: 6 264 090
E-mail: info@citymotors.ee

Jõe 9a
50104 Tartu

Telefon: 736 7893
Teenindus: 736 7892
E-mail: tartu@citymotors.ee

Tallinna 82a
Kuressaare

Telefon: 453 0122
E-mail: info@warmaauto.ee

Kerese 40G
Narva

Telefon: 356 9333
Teenindus: +372 35 69 337
E-mail: info@albionmotors.ee