Renault Captur sai Euro NCAPi ohutustestil kõrged punktid

30.05.2013

 

Renault Capturi puhul oli ilmselge eesmärk uue Clioga võrreldes sama kõrge passiivohutuse tagamine, sest autod jagavad sama platvormi. Renault’ ohutuslahendused tuginevad maanteeõnnetuste ning mootorsõidukite juhtide tegeliku käitumise uuringute tulemustele; nii saab välja töötada veelgi terviklikumaid ja tõhusamaid turvalahendusi. Tõhusama sõitjate ohutuse tagamiseks töötati Renault Capturi elektroonikasüsteem välja selliselt, et see kindlustaks viimase põlvkonna ohutussüsteemide veelgi kiirema käivitumise. Laupkokkupõrke korral kaitsevad Renault Capturi esiistmetel asuvaid sõitjaid kaks väga tõhusat turvapatja, samuti eelpingutite ja pingepiirajatega (kalibreeritud väärtusele 400 daN) varustatud turvavööd. Easy Life kindalaekasse on paigutatud erilised tsoonid, et paremini kaitsta esiistmel reisija põlvi ning sääreluid.

Kõik tagaistmed on varustatud kolmepunkti-turvavöödega, lisaks on välimiste istmete turvavöödel pingepiirajad. Pingutusi reisijate turvalisuse tagamiseks külgkokkupõrke korral premeeriti 7,9-pallise (maksimumtulemus 8) punktisummaga. Et kokkupõrked avastada ja neile kaks korda kiiremini reageerida, on Renault Capturi mõlemal küljel kaks külgkokkupõrkeandurit – ühed esiustel ning teised B-piilaritel. Vastavalt kokkupõrke raskusastmele reguleerib spetsiaalselt välja töötatud võrrand uue põlvkonna pea ja rindkere turvapatjade vallandumist.

Postiga toimunud külgkokkupõrke ja tagant kokkupõrke testide tulemustega kokku saavutas Renault Captur täiskasvanud sõitjate ohutuse eest 32 punkti 36 võimalikust, mis on üks parimaid väikeautode segmendis saavutatud tulemusi.

Tänu mudeli kereehitusele ning Isofix lastetooli kolmepunktikinnituste olemasolule kõrvalistuja ja välimistel tagaistmetel on Renault Capturi laste turvalisusele antud hinnang 39 punkti 49 võimalikust B-segmendi parimate hulgas, hoolimata sellest, et hiljuti muutus hindamisprotseduur oluliselt karmimaks.

Capturi esiosa disainimisel on silmas peetud jalakäijatele tekitatavate vigastuste vähendamist. Kaitseraual puuduvad esileulatuvad servad ning tuuleklaasi alaosa, mis tavapäraselt on väga jäik, on ümber kujundatud vähendama vigastuste kaasnemise tõenäosust kokkupõrkel. Lisaks on suurendatud kapoti kõrgust selleks, et mahutada kokkusurutav tsoon kerekarkassi ja mootori kõrgemate osade vahele. Tänu 22 punktile 36 võimalikust on Renault Captur tõusnud ka selles valdkonnas üheks oma klassi parimaks autoks.

Renault Capturi standardvarustuses on püsikiirusehoidja ja kiirusepiiraja, lisaks ka turvavöö kuuldav ning nähtav märguanne kõigile istmetele ning elektrooniline stabiilsuskontroll. Seega saavutas Captur vastavalt uutele, karmimatele hindamismeetoditele seitse punkti.

Renault’ lähenemine turvalisusele põhineb tegelike õnnetuste ja eluliste ohuolukordade üksikasjalikul uurimisel. Eesmärk on välja pakkuda tooteid, mis vastavad reaalsetele liiklustingimustele, ning lisada ohutusvarustus juba esimese taseme standardvarustusse. Seega keskendutakse esmajärjekorras kõige tõhusamate tehnoloogiate väljatöötamisele, et õnnetuste toimumist üldse vältida, tagada õige tegutsemine ootamatutes olukordades ja kaitsta kokkupõrke korral reisijaid. Renault’ terviklik lähenemine ei taandu vaid ühele funktsioonile või tehnoloogiale. Aastate jooksul on Renault’st saanud autode turvalisuse etaloniks ning see peegeldub hinnangutes, mille Renault’ mudelid on meedias pälvinud.

Aktiivse turvalisuse valdkonnas võimaldavad sõiduki kere omadused ning automaatselt kohanduv digitaliseeritud dünaamika täpselt tuvastada ohtlikke olukordi. Standardvarustusse kuuluvad blokeerumisvastane pidurisüsteem ja elektrooniline stabiilsuskontroll.käivituvad õigel hetkel, et vältida kokkupõrget. Elektrooniline/hüdrauliline juhtseade sisaldab ka hädapiduri funktsiooni.

Pingutused ergonoomika valdkonnas tähendavad seda, et juhid saavad keskenduda eesolevale teele. Suurema mugavuse tagamiseks on sõiduandmete graafika eriti selge, et teave oleks kergesti omandatav. Renault Capturi eelis on ka tänapäevased abifunktsioonid nagu kõrgetasemeline navigatsioonisüsteem, teatud funktsioonide hääljuhtimine (versioonid, mille varustuses on R-Link multimeediasüsteem), esitulede ja kojameeste automaatne käivitumine, lisaks tagumised parkimisandurid ning osade versioonide puhul ka tagurduskaamera. Kõik Capturi versioonid on varustatud Bluetooth® käed-vaba telefoniühendusega.


Esinduste kontaktid ja asukohad

Pärnu mnt 541, Laagri
Tänassilma küla, Harjumaa

Telefon: 6 264 070
Teenindus: 6 264 090
E-mail: info@citymotors.ee

Jõe 9a
50104 Tartu

Telefon: 736 7893
Teenindus: 736 7892
E-mail: tartu@citymotors.ee

Tallinna 82a
Kuressaare

Telefon: 453 0122
E-mail: info@warmaauto.ee

Kerese 40G
Narva

Telefon: 356 9333
Teenindus: +372 35 69 337
E-mail: info@albionmotors.ee