Renault esitles elektriautot Kangoo be bop Z.E. prototüüpi

11.05.2009

Renault esitles Pariisis uut elektriauto Kangoo be bop Z.E. näidismudelit, mille pidurdusenergia taaskasutussüsteem laeb akusid ka sõidu ajal.

Funktsionaalne Kangoo be bop Z.E. põhineb tootmises oleval Kangoo be bopi mudelil ja selle tunneb ära tema elektersinise kerevärvi järgi. Nagu ideeautol Z.E. Concept, mida esitleti 2008. aasta Pariisi autonäitusel, on Kangoo be bop Z.E.-l LED (valgusdiood) esi- ja tagatuled, vähendamaks sõiduki energiakulu. Samal eesmärgil on täiustatud ka auto aerodünaamikat. Kangoo be bop Z.E. mudelil on 18-tollised veljed ja selle kliirens on 20 mm võrra madalam võrreldes tootmises oleva mudeliga Kangoo be bop. Pikisuunalised tablood Kangoo be bop Z.E. uste väliskülgedel näitavad, kui palju on akus energiat veel järel. Salongis on armatuurlaua vasakul küljel lisamõõdik, mis annab juhile teavet aku täituvuse kohta.

100% elektrimootor

Kangoo be bop Z.E. on täilikult heitgaasivaba elektriauto. Masinal on 44 kW (60 hj) elektrimootor, mille pöörete arv ulatub 12 000-ni minutis ja mis on märksa tõhusam kui sisepõlemismootor.

Uuenduslikud liitiumioonakud

Kangoo be bop Z.E.-s kasutatakse kompaktseid ja uuenduslikke liitiumioonakusid, mida toodavad 2007. aasta aprillis asutatud Nissani ja NECi ühisettevõte AESC (Automotive Electric Supply Corporation).

Nende akude omadused on märksa paremad, kui eelmise põlvkonna nikkel-metallhüdriidakudel, sealhulgas võimsuse, usaldusväärsuse, ohutuse ja tõhususe näitajad. Liitiumioonakudel ei ole niinimetatud mäluefekti, mis tuleneb mittetäielikest laadimistsüklitest ja mis lõpuks toob kaasa mahutavuse vähenemise. AESC aku peaks kuue aasta jooksul säilitama 80–100% oma algsest mahutavusest. Aku koosneb 48 moodulist, millest igaühes on neli elementi.

Kangoo be bop Z.E.-s asetseb väikesemõõtmeline aku armatuurlaua all. Sellest tulenevalt ei kasuta see ei salongi- ega ka pakiruumi, võimaldades nii säilitada samasugust nelja istekoha asetust, nagu võib näha tavalises Kangoo be bopi mudelis.

Poolteist aastat enne Renault’ tootmisse minevate elektriautode turule toomist võimaldab Kangoo be bop Z.E. näidismudeli 15 kWh aku sõita ligikaudu 100 km.

Turule toomise ajaks on Renault’ elektriautodes kasutatav akutehnoloogia edasi arenenud ja tegelik kilometraaþ ulatub siis juba 160 kilomeetrini.

Liitiumioonakud on ümbertöödeldavad ning Renault’–Nissani liit tegeleb aktiivselt autoakude töötlemisprotsesside ja infrastruktuuride väljaarendamisega.

Erinevad laadimisvõimalused

Kangoo be bop Z.E.-d laetakse auto esiosas parema esitule juures oleva luugi taga asuva Marechal™-tüüpi pistikupesa kaudu. Juhtme teises otsas on tavaline pistik, mis ühendatakse põhivõrku.

Pistik võimaldab kasutada aku laadimiseks kahte erinevat viisi:

·         tavalist laadimist koduse põhivõrgu kaudu (10 A või 16 A 220 V), mille puhul saab aku täis kuue kuni kaheksa tunniga;

·         kiirlaadimist 32 A 400 V kolmefaasilist pistikupesa kaudu, mille puhul laetakse kuni 80% Kangoo be bop Z.E. akust täis ligikaudu 30 minutiga.

Renault teeb koostööd Saksa kontserniga RWE eesmärgiga töötada välja universaalne tüüppistik. Uut tüüppistikut tutvustati juba ka aprillis toimunud Hanoveri tehnikamessil ja seda hakatakse akude laadimiseks kasutama Renault’ tulevastes elektriautodes. Kõnealust kolmefaasilist pistikut saab kasutada 400 V pinge korral ja sellega saab aku täis laadida ligikaudu 20 minutiga. See mitmepoolne kokkulepe tähistab olulist sammu elektriautode masstootmise suunas.

Kangoo be bop Z.E.-l on kasutusel ka pidurdusenergia taaskasutussüsteem, mis võimaldab akut sõidu ajal laadida.

Renault’–Nissani liidu elektriautode strateegia

Renault’–Nissani liidu eesmärk on saada juhtivaks heitgaasivabade sõidukite masstootjaks. Hetkel sõlmib liit aktiivselt uuenduslikke kokkuleppeid valitsuste, linnavõimude ja energiaettevõtjatega, et propageerida elektriautode laialdast kasutamist kogu maailmas. Tänaseks on sõlmitud juba kakskümmend neli koostöökokkulepet.
Renault ja Nissan olid esimesed autotootjad, kes võtsid endale ülesandeks saavutada lähiaastate jooksul märkimisväärne CO2 heitmete vähenemine. Jaanuaris 2008 avaldatud Renault’ strateegia kohaselt tuuakse seeriatootmisesse võetud elektriautod turule 2011. aastaks.
Renault’ ja Nissani liit kavatseb koostada laiaulatusliku kvaliteetsete, usaldusväärsete, uuenduslike ja taskukohaste hindadega elektriautode valiku. Nissani esimene täiselektriline auto tuuakse Ameerika Ühendriikides ja Jaapanis turule 2010. aastal ning Nissan on seadnud eesmärgiks turustada alates 2012. aastast oma elektriautosid üle kogu maailma.
Renault alustab täiselektriliste mudelite turustamist 2011. aastal, kui Iisraelis tuuakse välja sedaankerega pereauto ning Euroopas uus Kangoo tarbeauto. 2012. aastal on kavas tuua turule kaks uut ja innovaatilist sõidukit.

Kangoo be bop Z.E.

 

MÕÕTMED

Pikkus (mm)

3871

Kogulaius koos küljepeeglitega / ilma küljepeegliteta (mm)

1829 / 2133

Kõrgus (koormata) (mm)

1812

Teljevahe (mm)

2313

Esitelg (mm)

1522

Tagatelg (mm)

1536

Kliirens (koormata) (mm)

170

Mass (kg)

1591

TEHNILISED ANDMED

Mootor

Elektrimootor

Võimsus (kW)

44

Pöörded (minutis)

12 000

Maksimaalne pöördemoment

190 Nm

Jõuülekanne

Otsekäigureduktor

Akud

Liitiumioon

Aku energia

15 kWh

Rehvid

Dunlop SP Sport MAX 205/45 R18

Rattad

18-tollised täisveljed

SOORITUS

Tippkiirus (elektrooniliselt piiratud) (km/h)

130


Esinduste kontaktid ja asukohad

Pärnu mnt 541, Laagri
Tänassilma küla, Harjumaa

Telefon: 6 264 070
Teenindus: 6 264 090
E-mail: info@citymotors.ee

Jõe 9a
50104 Tartu

Telefon: 736 7893
Teenindus: 736 7892
E-mail: tartu@citymotors.ee

Tallinna 82a
Kuressaare

Telefon: 453 0122
E-mail: info@warmaauto.ee

Kerese 40G
Narva

Telefon: 356 9333
Teenindus: +372 35 69 337
E-mail: info@albionmotors.ee