Renault kasvatas I poolaastal turuosa

24.07.2009

Üleilmsel sõiduautode turul kasvas Renault’ kontserni turuosa 0,1 protsendipunkti, jõudes 4,3%ni ja seda vaatamata autotootja müügikäibe 13,7-protsendilisele vähenemisele I poolaastal. Sõiduautode ja tarbesõidukite turuosa kokku püsis stabiilselt 3,7%. Üleilmsel sõiduautode ja tarbesõidukite turul vähenes müügikäive 16,5%, kuna turg langes samal ajal 16,5%.



Sõiduautode turuosa Euroopas püsis 8,4%, seda tänu turuosa kasvule II kvartalis, mis kasvas I kvartali 7,9%ga võrreldes 8,8%ni. Kasvule aitas tublisti kaasa Megane pereautode sarja uuendamine.

Euroopa tarbesõidukite müügi vallas jätkas Renault turuliidrina ja seda positsiooni on hoitud juba üle 11 aasta. Kontserni turuosa kasvas I poolaastal 0,6 protsendipunkti võrra 14,8%ni.


Esimese poolaasta tulemused piirkonniti

Euroopa piirkond


Peamistel Euroopa turgudel kasvatas kontsern oma turuosa sõiduautode müügi vallas Saksamaal (+0,8 protsendipunkti, müük suurenes 47,6%ni), Hispaanias (+0,5 protsendipunkti) ja Belgias (+0,8 protsendipunkti). Samal ajal vähenes Prantsusmaal kontserni turuosa sõiduautode müügi vallas 0,5 protsendipunkti, kuna aasta esimesel poolel vähenes autode müük lühiajalise liisinguga (–14 000 autot). Samuti kaotas kontsern turuosa Itaalias (–0,5 protsendipunkti) ja Ühendkuningriigis (–2,2 protsendipunkti).

Aasta esimesel poolel kasvas Dacia müük Euroopas rohkem kui 95%, ületades 100 000 sõiduki piiri, sellest Sandero mudelite müük moodustas ligi 60 000.

Turge toetas mitmete Euroopa riikide motivatsioonipaketid uute sõidukite soetamiseks.


Euroopa-Vahemere piirkond


Rumeenias, kus turg kukkus pea poole võrra, suurendas kontsern oma turuosa 2,3 protsendipunkti võrra, jõudes 37% tasemele. Renault on Rumeenias jätkuvalt turuliider.

Alþeerias, kus turg kasvas 1% ja kus kontsern on samuti turuliider, suurenes müük 30,1% ja see tähendas turuosa kasvu 5,1 protsendipunkti võrra.

Marokos, kus turg langes 7,7%, suurenes kontserni müügikäive üle 9% ja turuosa 34%ni, mis tähendab 5,2 protsendipunktilist kasvu ning sellega kindlustas kontsern oma turuliidri positsiooni Marokos veelgi.

 
Euraasia piirkond

Venemaal, kus turg langes 48,6%, kasvas Renault' kontserni turuosa 1 protsendipunkti võrra ja ulatub 4,7%ni. Vaatamata praegusest kriisist tingitud suurele langustendentsile on Venemaa endiselt kontserni üks strateegilisi turge, mille kasvupotentsiaal järgmistel aastatel on väga suur.
 

Ameerika

Brasiilias, kus turg kasvas tänu maksumäärade langetamisele 4,4%, vähenes kontserni müügikäive 12,9%. Kontsern müüs seal üle 20 000 Dacia Sandero ja üle 13 000 Dacia Logani.

Argentinas, kus on väga keerulised olud, õnnestus tänu uue müügistrateegia rakendamisele I poolaasta lõpuks kasv taastada. Kontserni turuosa oli seal12,2%.

 
Aasia ja Aafrika piirkond

Kuigi turg langes 1%, kasvas Renault Samsung Motorsi müügikäive Koreas 2%, mis tähendas turuosa suurenemist sõiduautode turul 0,3 protsendipunkti võrra ehk jõudmist ligi 10% tasemele. Müügikäibe kasvu piirkonnas võib siduda SM5 suurepäraste müügitulemustega Koreas, kus esimesel poolaastal müüdi ligi 30 000 autot.

Iraanis müüdi üle 19 000 Tondar 90 (Logani). Kuna Iraani tarnijatel on probleeme finantseerimise ja tarnetega, ei ole Loganite tootmist suudetud suurendada nii kiiresti, kui oodati.


Esinduste kontaktid ja asukohad

Pärnu mnt 541, Laagri
Tänassilma küla, Harjumaa

Telefon: 6 264 070
Teenindus: 6 264 090
E-mail: info@citymotors.ee

Jõe 9a
50104 Tartu

Telefon: 736 7893
Teenindus: 736 7892
E-mail: tartu@citymotors.ee

Tallinna 82a
Kuressaare

Telefon: 453 0122
E-mail: info@warmaauto.ee

Kerese 40G
Narva

Telefon: 356 9333
Teenindus: +372 35 69 337
E-mail: info@albionmotors.ee