Renault’-Nissani liit – kümme aastat edukat koostööd

03.04.2009

Käesoleva aasta 27. märtsil möödus kümme aastat Renault’-Nissani liidu (Renault-Nissan Alliance) loomisest. Mõlemad autotootja kinnitusel on ühisprojekt õnnestunud ja neile mõlemale kasu toonud ning tulevikus soovitakse koostööd veelgi tihendada.

 
„Liit on algusest peale tuginenud põhimõttele, et selles valitseb vastastikune usaldus ja püüeldakse strateegiate poole, mis aitavad saavutada kasumlikku kasvu,” selgitab Renault’-Nissani liidu president ja tegevdirektor Carlos Ghosn. „Me hoiame neid põhimõtteid jätkuvalt aus, seda isegi nüüd, mil kohandame oma tegevust praegusele keerulisele olukorrale. Liit ei valmista Renault’d ja Nissanit ette mitte üksnes ülemaailmses finants- ja majanduskriisis ellujäämiseks, vaid ka selleks, et olla kriisi lõppedes paremal konkurentsipositsioonil.”

Tänu liidule on tasuvus ja turu kapitalisatsioon tõhusalt kasvanud mõlema äriühingu jaoks, seda alates 1999. aastast kuni praeguse ülemaailmse majandus- ja finantskriisini.

Renault keskmine ärikasum kasvas ajavahemikul 1999–2007 ajavahemikuga 1990–1999 võrreldes viis korda, s.t 442 miljonilt eurolt 2126 miljoni euroni ja Nissani ärikasum suurenes kaheksa korda, s.t 79,6 miljardilt jeenilt 636,1 miljardi jeenini.

 

Kümne tegevusaasta suurimad saavutused

Müük

Kogumüük suurenes 1999. aasta 4.989.709 ühikuga võrreldes 2008. aastaks 6.090.304 ühikuni (ilma Avtovazi müügitulemusteta).

Renault’-Nissani hankeosakonna tegevusulatus on 100%

Renault’-Nissani hankeosakond (Renault-Nissan Purchasing Organization, RNPO) on liidu suurim ühine üksus, mis peab läbirääkimisi nii Renault’ kui ka Nissani nimel. Alates 1. aprillist 2009 moodustavad liidu ühised hanketegevused 100% liidu hangetest, hankeosakonna loomise hetkel 2001. aastal moodustasid ühised hanketegevused 30%.

Ühised platvormid ja osad

Ühiste platvormide ja osade abil saavutab liit mastaabisäästu, mis on vähendanud arendus- ja tootmiskulusid.

Ühised platvormid, täpsemalt B-platvorm (näiteks Nissan Tiida/Versa ja Renault Clio) ning C-platvorm (näiteks Renault Megane/Scenic ja Nissan Qashqai), moodustasid 2008. aastal enam kui 50% Renault’ ja Nissani kogu maailmas müüdud sõidukitest.

Mootorite ja käigukastide vahetamine ja ühine edasiarendamine

Võttes arvesse mõlema partneri kogemusi mootorite vallas, töötati liidus välja ühised mootorid ja käigukastid, sealhulgas kuuekäiguline manuaalkäigukast ja uus V6 diiselmootor. Liidus vahetatakse ka olemasolevaid mootoreid ja käigukaste – näiteks Renault’ Laguna puhul kasutatakse Nissani 3,5-liitrist bensiinimootorit ja Nissan Qashqai puhul Renault 1,5-liitrist diiselmootorit. Kokku on ühiskasutuses kaheksa mootorit.


Tipptehnoloogilise portfelli laiendamine

Renault ja Nissan teevad koostööd teadusuuringute ja tipptehnoloogia strateegilistes valdkondades. Kahel äriühingul on ühtne tehnoloogiakava, mis põhineb neljal ühisel sambal: ohutus, keskkonnasõbralik süsinikdioksiid, turvavarustus ja dünaamilisus.

Heitgaasivaba tehnoloogia kasutuselevõtuga keskenduvad nii Renault kui ka Nissan elektriautodele: praeguseks on valitsuste ja ettevõtetega sõlmitud 20 kokkulepet, et tulla 2010. aastal välja esimese elektriautoga ja hakata 2012. aastal elektriautosid massiliselt turustama.

Tootmise standardimine

Reanault’ tootmissüsteem (Renault Production System, RPS) tugineb suurel määral Nissani tootmisviisile (Nissan Production Way). Pärast süsteemi rakendamist on Renault’ tootlikkus paranenud 15%.

Nii Renault’ kui ka Nissani parimaid tavasid kasutades on liiduks ühinenud partnerid välja töötanud liidu tervikliku tootmissüsteemi (Alliance Integrated Manufacturing System), mida kasutatakse kõigepealt uutes tootmiskohtades Indias (Chennai) ja Marokos (Tanger).

Risttootmine

Liidusiseselt on mõlemal äriühingul võimalik kasutada partneri tootmisvõimsusi. Praegu toodavad Renault’ tehased Nissani sõidukeid Koreas (Almera Classic) ja Brasiilias (Livina), samas kui Nissan paneb kokku Renault’ sõidukeid Lõuna-Aafrikas (Dacia Sandero), Mehhikos (Clio) ja Hispaanias (Trafic).

Ülemaailmne esindatus

Tänu teineteise geograafilisele täiendamisele on Renault ja Nissan esindatud kõikide mandrite olulisimatel turgudel. Renault’ peamised turud on Euroopa, Põhja-Aafrika ja Lõuna-Ameerika; Nissani peamisteks turgudeks on Jaapan, Põhja-Ameerika, Mehhiko, Hiina ja Lähis-Ida. Alates 2005. aastast on Renault ja Nissan sisenenud üheskoos uutele turgudele, näiteks Indiasse, et laiendada oma ülemaailmset esindatust.

Mudelivaliku suurendamine

Liit on aidanud kaasa tooterivi pikenemisele. Nissan on laiendanud oma LCV-seeriat Euroopas Renault’ toodetega: Renault Kangoo / Nissan Kubistar, Renault Master / Nissan Interstar, Renault Trafic / Nissan Primastar. Renault’ mudeli Koleos on kavandanud küll Renault, kuid arendanud on selle Nissan, samuti kasutatakse selles kõrgetasemelist Nissani 4x4 tehnoloogiat.


Eri kultuure hõlmav juhtimine


Olles tööstuse ja majanduse vallas tegev kogu maailmas, on Renault’-Nissani liidul mitmekultuurilise juhtimise kogemused kõigil tasanditel. Igal aastal teeb enam kui 30 Renault’ ja Nissani töötajate rühma kõikides piirkondades ja kõikides tegevusvaldkondades koostööd leidmaks suuremat sünergiat.

„Me oleme uhked selle üle, mida oleme suutnud viimase kümne aastaga saavutada,” märgib Carlos Ghosn. „Ja me soovime realiseerida edaspidi oma potentsiaali veelgi paremini. Liidu partnerluse tõhustades teeme edasisi samme selle nimel, et sünergia Renault’ ja Nissani vahel kasvaks ja et see aitaks kaasa mõlema ettevõtte kasumlikule kasvamisele.”


Esinduste kontaktid ja asukohad

Pärnu mnt 541, Laagri
Tänassilma küla, Harjumaa

Telefon: 6 264 070
Teenindus: 6 264 090
E-mail: info@citymotors.ee

Jõe 9a
50104 Tartu

Telefon: 736 7893
Teenindus: 736 7892
E-mail: tartu@citymotors.ee

Tallinna 82a
Kuressaare

Telefon: 453 0122
E-mail: info@warmaauto.ee

Kerese 40G
Narva

Telefon: 356 9333
Teenindus: +372 35 69 337
E-mail: info@albionmotors.ee