Renault püstitas uue müügirekordi

15.07.2011

Autofirma Renault püstitas selle aasta esimeses kvartalis ülemaailmses müügis uue rekordi, müües 1,4 miljonit sõidukit, mis on 1,9% enam kui aasta varem.
Rahvusvaheline müük kasvas aastases võrdluses 20,4%, Renault kaubamärgi müük kerkis 5,7%.

Renault grupi peamised näitajad esimesel poolaastal 2011
•    Rahvusvahelisel tasemel suudeti täita ootused kasvupotentsiaali osas: müüdi 542 000 sõidukit, mis on 20,4% kõrgem näitaja kui samal perioodil aasta varem. Renault grupi sõidukite müük väljaspool Euroopat kasvas 6 punkti ning moodustab nüüd 40% kogumüügist. 
•    Euroopas säilitas Renault’ bränd sõiduautode (PC) osas teise koha. Kergete tarbesõidukite (LCV) osas hoitakse liidrikohta 15,2% turuosaga.
•    Prantsusmaal on Renault juhtival kohal PC + LCV müügis.
•    Ülemaailmses lõikes kasvas Renault brändi osatähtsus 5,7% (esindatus 112 riigis) ja 1,1 miljoni sõiduki müük moodustas 83% grupi kogumüügist. Dacia brändi (müügil Euroopas ja Euromed regioonis) müük kukkus 3% (177 000 sõidukit) ja Renault Samsung Motorsi (fookusega Lõuna-Koreal) müük kukkus 36% (56 000).  

“Grupp jätkas müügikasvu ja püstitas esimesel poolaastal müügirekordi. See põhines tugeval rahvusvahelisel kasvul, kus kasv oli suurem kui 20% ja seda eeskätt tänu kahele põhiturule, Brasiiliale ja Venemaale,” kommenteeris müügi turunduse ja kergete tarbesõidukite asepresident Jérôme Stoll.

Maailm
Sõiduautode osas teatas Renault grupp 0,4% müügikasvust (1 192 564 sõidukit), hoides turuosa 4,3%.
Kergete tarbeautode osas oli Renault grupi müük 181 559 ehk aastane kasv kujunes 12,7%.

Euroopa (sh Prantsusmaa)
•    PC + LCV: müük 831 712 sõidukit ja turuosa 10,1%, Renault grupi PC + LCV müük kukkus 7,4% ja turuosa vähenes 0,7 punkti. Peamine müügilanguse põhjus oli komponentide ebaefektiivne tarne aasta esimese kuue kuu jooksul jäi Euroopas hinnanguliselt seepärast müümata 50 000 autot. 
•    PC: Renault’ grupi müük kukkus 9,6%; turuosa 9,4%, kahanemine 0,8 punkti. Renault’ brändi müük Euroopas põhines peamiselt Twingo, Clio ja Mégane’i mudelitel.
- Twingo hoiab Euroopas kolmandat kohta, oma segmendis 10,8% turuosaga. Twingo Miss Sixty ja Twingo Gordini piiratud väljalaske mudelid tegid väga tugeva tulemuse.
-  Clio 2 ja 3 müük kokku: 164 000 sõidukit.
- Mégane’i mudelid saavutasid C segmendis 215 000 müüdud sõidukiga teise koha turuosaga 7,9%. Erilise panuse sellesse andis Scénic, mis säilitas liidrikoha väikebusside kategoorias.
Diiselmootorite tarnete piiratuse tõttu teatas Dacia 2,5% müügi kahanemisest, säilitades 1,6% turuosa. Eelmise aasta aprillis turule toodud Dacia Duster on osutunud äärmiselt edukaks, juuni lõpu seisuga on tehtud ligemale 71 000 esmaregistreerimist.
•    LCV: Renault säilitas LCV liidrikoha Euroopas (alates 1998), müük kasvas 7% ja turuosaks kujunes 15,2% (suurenes 0,2 punkti võrra). Need tulemused tuginevad eelmise aasta aprillis turule toodud Masteri edul, samuti Trafic’u ja Kangoo panusel.

Prantsusmaa
Grupp teatas 9,9%-suurusest müügi kukkumisest; turuosa vähenes 3,3 punkti võrra tasemele 25,2%. Kuna ei olnud võimalik tarnida piisavat hulka sõidukeid, ei peegeldu tulemuses ka positiivne müügidünaamika.

Renault hoidis kõigest hoolimata oma esikohta PC ja LCV müügis turuosaga 30,6%. Juuni lõpu seisuga jäid A, B ja C segmentides liidriteks Twingo, Clio ja Mégane. .
Dacia saavutas eraklientide müügilt viienda koha (50 417 sõidukit), teatades müügi kukkumisest 21,6% võrra ja 3,5% turuosast Tugeva esituse tegi Duster (Prantsusmaal kümnendal kohal ja teisel kohal 4x4/crossover segmendis). Ka Daciat puudutasid tarneprobleemid.

Piirkonnad väljaspool Euroopat
Rahvusvaheline PC + LCV müük kasvas esimesel poolaastal 20,4% ja moodustab nüüd 39,5% Renault grupi müügist (eelmise aasta juuni lõpu seisuga oli see 33,4%). Renault LCV müük kasvas välisturgudel järsult, eriti Euromed Regioonis (9,9% turuosa, suurenedes 2,6 punkti) ja Ameerikas (2,8%, üles 0,6 punkti).

Ameerika, Euromed ja Euraasia püstitasid rekordmüügi
•    Ameerika: müük 178 530 sõidukit ja turuosa 5,7% (kasv 0,8 punkti); nende numbritega püstitas Renault müügi ja turuosa uue rekordi. Renault Sandero 2, mis on  välja töötatud eksklusiivselt Ameerika regioonile, turuletulek võimaldab meil müüginäitajaid veelgi kasvatada.   

Brasiilia on Grupi jaoks tähtsuselt kolmas turg (aastaga kolm kohta üles), temast ees on vaid Prantsusmaa ja Saksamaa. Sel turul oli müügimahu kasv 24,6% ja turuosa 4,9%. Renault on Brasiilias müügilt viiendal kohal.

•    Euromed: müük kasvas 20% tasemele 154 356 sõidukit; Renault’ ja Dacia kaubamärgid püstitasid PC + LCV müügirekordi. Renault Symbol juhib regioonis oma segmenti.

Türgis ületas Grupp oma senise müügirekordi, kuna esmaregistreerimiste arv kasvas 69% tasemele 68 831 sõidukit (Renault ja Dacia kokku). Renault Symbol on enimmüüdud sõiduk kõikide kategooriate lõikes kokku - 18 600 müüdud sõidukiga on kasv 71%. Renault Fluence on oma segmendis esikohal 14 700 müüdud sõidukiga ja väga hästi on vastu võetud ka Renault Latitude.

•    Euraasia: 73,3% kasv müügis tasemele 80 219 sõidukit – sellega püstitas Grupp müügirekordi ja suurima turuosa (5,7%) eeskätt tänu Venemaale, kus müük kasvas 76% (turuosa 6%). Renault tõusis müügilt kolmandale kohale, kerkides eelmise aastaga võrreldes koha võrra. Renault Logan on enim müüdud välismaine auto ja kokkuvõtvalt edukuselt viies.
•   
•    Aasia/Aafrika: 129 306 müüdud autoga on toimunud langus 9,6%. 

Logan’i ja Megane’i heale müügile on tulemus tõusnud Iraanis, kus 70%-ga saavutati 4,7% turuosa. Ent tulemused kehvenesid Lõuna-Koreas (Renault Samsung Motors), seda peamiselt SM7 turult äratuleku tõttu, Jaapani tsunamist tingitud raskustest ja pingsast konkurentsist.

India on Renault’ üks kolmest olulisemast välisturust. Pärast Renault Fluence’i turuletoomist mais 2010 toob Renault järgmisena turule Renault Koleos’ (2011 teises pooles) ja Renault Dusteri (2012). Kokkuvõttes tuuakse ajavahemikul praegusest järgmise aasta lõpuni Indias turule viis sõidukit.

2011. aasta esimeses pooles turule toodud tooted
•    Energy dCi 130 mootor (115 g/km CO2) Scénic’ ja Grand Scénic’ puhul Euroopas;
•    Renault Sandero Stepway Venemaal, Lõuna-Aafrikas ja Maghreb’i (Alžeeria, Maroko) riikides ;
•    Renault Sandero faas 2 Lõuna-Ameerikas;
•    Renault Fluence Brasiilias, Kolumbias, Indias ja Hiinas;
•    Renault Mégane CC Euromed piirkonnas;
•    Renault Scénic ja Grand Scénic Hiinas;
•    Renault Latitude Euroopas, Türgis, Ameerikas ja Hiinas;
•    Renault Master Venemaal, Ukrainas ja Iisraelis.

Väljavaade 2011. aasta teiseks pooleks
Selle aasta teise poole trendid Euroopas ja mujal maailmas lahknevad. Grupp ennustab sel aastal maailmas 3%-4% kasvu seda hoolimata hinnangulisest 0% kuni 2% langusest Euroopa turul ja 4%-6% kukkumisest aastases võrdluses Prantsusmaa turul.

Tarneraskused, mis on peamiselt mõjutanud Euroopat, vähenevad kõigi eelduste järgi alates juulist. Grupi tootmisüksused taastavad oma tegevuse maksimumi augusti lõpust, misjärel tarneajad jälle lühenevad. Prantsusmaal on Grupi turuosa 2011. aasta lõpus sarnane 2010. aasta lõpu tulemusega.

“Tänu Euroopa suurele huvile ja meie võimsale esitusele välisturgudel, ennustab Renault grupp aasta lõikes uut müügirekordit. Euroopas kujuneb aasta teine pool Renault’ kolme esimese elektriauto turuletoomise tähe all – Kangoo Z.E., Fluence Z.E. ja Twizy,” ütles Jérôme Stoll.


Esinduste kontaktid ja asukohad

Pärnu mnt 541, Laagri
Tänassilma küla, Harjumaa

Telefon: 6 264 070
Teenindus: 6 264 090
E-mail: info@citymotors.ee

Jõe 9a
50104 Tartu

Telefon: 736 7893
Teenindus: 736 7892
E-mail: tartu@citymotors.ee

Tallinna 82a
Kuressaare

Telefon: 453 0122
E-mail: info@warmaauto.ee

Kerese 40G
Narva

Telefon: 356 9333
Teenindus: +372 35 69 337
E-mail: info@albionmotors.ee