Uus Renault Grand Scenic sai EuroNCAP-i turvatestides maksimaalsed viis tärni

26.08.2009

Uus Grand Scenic on Renault’ 12. mudel, mis sai uute autode turvalisuse hindamiseks kokkupõrketeste korraldava EuroNCAP-i turvatestides maksimaalsed viis tärni. Seda olenemata sellest, et 2009. aasta alguses karmistati hindamiskriteeriume külg- ja tagantkokkupõrke, lapse ja täiskasvanu turvalisuse, jalakäija turvalisuse ja turvavarustuse arvestuses.

Renault’ prioriteediks on turvalisuse suurendamine ning ta erineb teistest sellega, et on ainus autotootja, kelle sõidukid on saanud maksimaalse viie tärni tulemuse 12 korral.

Grand Scenicuses on kasutusel aktiivsed ja passiivsed turvameetmed ning sisaldab sama varustust, mis ülejäänud Megane’i seeria mudelid:

·         kaks külgkokkupõrke andurit (esimesena kasutatud Laguna III juures),

·         kuus turvapatja, mille hulgas kaks kahekambrilist rindkere/alakeha turvapatja,

·         Renault’ turva- ja kaitsesüsteem (koosneb kahest eelpingutist, koormuspiirikust ning kahekambrilisest ja kaheastmelisest kohanduvast eesmisest turvapadjast),

·         uue põlvkonna peatoed.

Auto standardvarustuses on ABS-pidurid, elektrooniline pidurdusjõu jaotur ning olenevalt versioonist elektrooniline stabiilsuskontroll ESC ja alajuhitavuse kontroll CSV.

Kõigi Renault' mudelite puhul põhineb turvalisusele lähenemine juhtunud õnnetuste uurimisel ning esikohale on asetatud nende tehnoloogiate arendamine, mis aitavad avariisid ennetada kõige efektiivsemalt. Erinevad turvatehnoloogiad on mõeldud korrigeerima juhi käitumist ning kaitsma sõidukis olevaid reisijaid, samuti parandama kõigi liiklejate ohutusteadlikkust.

Uue Grand Scenicu puhverstruktuur neelab kokkupõrke energia põhimõttega kaitsta nii salongi struktuuri kui ka reisijate elusid. Kasutatud materjalid on valitud spetsiaalselt nende kineetilist energiat neelavate ja hajutavate omaduste pärast. Selline deformeerumise kontrollimine vähendab aeglustumisega seotud jõudusid, mis reisijaid mõjutavad, ning garanteerib koostöös kolmanda põlvkonna Renault’ turvasüsteemiga (SRP3) turvalisuse eriti kõrge taseme.

Uue Grand Scenicu kolmanda põlvkonna Renault’ turvasüsteem arvestab nii kokkupõrke jõudu kui ka reisija kehaehitust. See koosneb kahest eesmise turvavöö eelpingutist (piiravad keha edasiliikumist, hoides turvavöö kindlalt rindkere ja vaagna juures), iga istme koormuspiirikust (vähendavad turvavöö poolt rindkerele rakendatavat jõudu) ning kahekambrilisest ja kaheastmelisest kohanduvast turvapadjast (rakenduvad täpselt õige jõuga, et aidata kokkupõrkeenergia hajutamisel). Tugevdatud istme polstri eriline kuju töötab koostöös SRP3-ga, et tagada parim võimalik kaitse nn sukeldumise eest (olukord, kus vaagen kipub libisema turvavöö alumise osa alla. See võib vahel põhjustada väga raskeid alakeha vigastusi).

Külgkokkupõrge on linnas peamiseks surmaga lõppevate vigastuste põhjuseks (kolmandik kõigist õnnetustest) ning külgkokkupõrgete turvalisusele on pööratud erilist tähelepanu. Varustuse hulgas on kaks külgkokkupõrke andurit, mis olid esimesena kasutusel Laguna III juures ja vähendavad külgmiste turvapatjade rakendamiseks kuluvat aega poole võrra. Süsteem kasutab suuremaid innovaatilisi turvakardinaid, mis parandavad pea kaitsmist 30% võrra.

Megane’i seeria uue põlvkonna peatugedel on fikseerimisvardad, mis libisevad mitte istme seljatoes vaid peatugedes. See tagab kaela ja selgroo parema kaitse tagantkokkupõrke korral ega moodusta enam jäika elementi seljatoes. Raamita istme kaarjas kuju võimaldab reisija seljal vajuda seljatoesse 60 mm ning vähendada sellega pea ja rindkere liikumist.

Uue Grand Scenicu esiosa disainimisel on kasutatud erinevaid uusi tehnilisi lahendusi, et vähendada jalakäija võimalikke vigastusi kokkupõrke korral. Põrkeraua jäikust ja paksust on muudetud, et see neelaks energiat sääreluu ning põlve kõrguselt ja kaitseks seega alajäsemeid. Kapotti ja selle ümbrust (tiivad, kapoti avamismehhanism, kapoti sisemus) on muudetud samal põhimõttel.

Laste turvalisus on aspekt, mis väärib autotööstuses esiletõstmist. Renault’ selle valdkonna uuringud on samaväärsed kui investeeringud täiskasvanute ohutussüsteemidesse ning uus Grand Scenic on laste turvalisuse kohalt parimate seas. Isofix-kinnitused on saadaval kõigil teise rea istmetel. Vastavate kinnitustega lapseistmete ja istmekõrgenduste paigaldamine on lihtne ning turvaline.

Uuel Grand Scenicul on mitmeid abivahendeid, mis aitavad juhil hoiduda ohtlikest olukordadest:

·         rehvirõhku jälgiv süsteem,

·         innovaatiline kiirusehoidik kiirusepiirikuga ning uue erksa, praktilise ja intuitiivse kasutajaliidesega, mis on varasemast lihtsam ja turvalisem,

·         automaatne esitulede sisselülitamine,

·         automaatne klaasipuhastite sisselülitamine,

·         biksenoonesituled koos lähituledega, mis pöörduvad kaasa koos rataste ja rooliga. Need suurendavad öösel juhtimismugavust, parandades tee nähtavust ning pakkudes paremat valgustatust külgsuunas.

Aktiivsete turvasüsteemide poolelt on uus Grand Scenic varustatud ABS-piduritega, millel  on elektrooniline pidurdusjõu jagamine ning hädapidurdusvõimendi standardvarustuses. Olenevalt versioonist on uus Grand Scenic varustatud ka ESC-ga (elektrooniline stabiilsuskontroll) ja CSV-ga (alajuhtimise kontroll), et abistada juhti keerulistes tingimustes ning hädaolukordades.

Uus Grand Scenic on sama varustusega, mis teised Megane’i seeria mudelid. Tema väikevend Scenic on sama kõigi reisijate turvalisuse tasemega kui Grand Scenic.

Renault ja ohutus: terviklik lähenemisviis, mis koosneb neljast osast

Renault' lähenemine põhineb reaalsete õnnetuste analüüsimisel, arendamaks varustust, mis aitab tegelikes liiklussituatsioonides. Rõhk on asetatud tehnoloogiate loomisele, mis on kõige efektiivsemad õnnetuste ärahoidmisel, õigete abinõude rakendamisel hädaolukorras ja reisijate kaitsmisel kokkupõrke korral. Aastate jooksul on Renault’st saanud autotööstuses turvalisuse vallas teerajaja ning liider, mida iseloomustab hästi järgmine tabel:

Uus Grand Scenic

5 tärni (2009)

Uus Megane

5 tärni (2008), parim tulemus täiskasvanu turvalisuse kategoorias (37/37)

Koleos

5 tärni (2008)

Uus Laguna

5 tärni (2007)

Clio III

5 tärni (2005)

Megane II kabriolett

5 tärni (2004), esimene oma klassi sõiduk, mis sai viis tärni

Modus

5 tärni (2004), esimene oma klassi sõiduk, mis sai viis tärni

Scenic II

5 tärni (2003), esimene kompaktne mahtuniversaal, mis sai viis tärni

Espace IV

5 tärni (2003)

Megane II

5 tärni (2002), esimene C-segmendi sõiduk, mis sai viis tärni

Vel Satis

5 tärni (2002 ja 2005)

Laguna II

5 tärni (2001 ja 2003), esimene auto ajaloos, mis sai maksimaalsed viis tärni

Renault EuroNCAP-i tulemused: ainus autotootja, mis on kindlustanud maksimumtulemuse kaheteistkümnel korral.

Renault’ lähenemine turvalisusele on midagi enamat kui ainult tehnilist laadi. Kõigi liiklejate ohutusteadlikkuse suurendamine on samuti üks grupi prioriteetidest. Sotsiaalselt vastutustundliku ettevõttena osaleb Renault aktiivselt paljudes teadlikkust tõstvates ja harivates programmides nii riiklikul kui ka rahvusvahelisel tasemel. Need kampaaniad on suunatud liiklejate käitumise parandamisele ning sisaldavad rahvusvahelist programmi Safety For All (www.safety-for-all.com) ja liiklusohutusalgatust Global Road Safety.


Esinduste kontaktid ja asukohad

Pärnu mnt 541, Laagri
Tänassilma küla, Harjumaa

Telefon: 6 264 070
Teenindus: 6 264 090
E-mail: info@citymotors.ee

Jõe 9a
50104 Tartu

Telefon: 736 7893
Teenindus: 736 7892
E-mail: tartu@citymotors.ee

Tallinna 82a
Kuressaare

Telefon: 453 0122
E-mail: info@warmaauto.ee

Kerese 40G
Narva

Telefon: 356 9333
Teenindus: +372 35 69 337
E-mail: info@albionmotors.ee