Williams ja Renault täiustavad koostööd mootorite osas

12.07.2011

Renault Sport F1 ja Williams F1 teatasid pikaajalisest koostööst mootorite osas. Seega tulevastel 2012. ja 2013. aasta hooaegadel varustab Renault’ F1TM divisjon Renault Sport F1 oma meistritiitli võitnud V8 mootoritega AT&T Williamsit. Lisaks vormel 1 mootoritarnetele hõlmab värskelt sõlmitud koostöölepe veel mitmeid ärilisi võimalusi, näiteks väljavaadet minna 2014. aastal edasi uute, tõhusate, turbolaaduriga V6 mootoritega.

Koostöö pakub palju nii Renault Sport F1-le kui ka AT&T Williams’ile. Inglise-Prantsuse koostöö suur edu oli aastatel 1989-1997, kui saavutati neli sõitjate ja viis konstruktorite tiitlit ning võeti esikohad 63 võidusõidult. 1990-ndatel kirjutati ajalukku mitu sündmust: Nigel Mansell’i Briti Grand Prix võit aastal 1992; Alain Prost’i neljas maailmameistritiitel ja klassikalised duellid Damon Hill’i, Jacques Villeneuve’i ja Michael Schumacher’i vahel.

Renault Sport F1 president Bernard Rey sõnul on Renault Vormel 1 saavutanud suurt edu ja partnerlus Williamsiga annab lootust suurepäraseid tulemusi hankida. „Oma tegevuse arendamiseks on Williams viimastel aastatel astunud mitmeid tähtsaid samme nii äriliselt kui ka tehniliselt. Tunnetame, et arengukavas on sõlmitud koostöö üks oluline samm - see kinnitab, et tulemuste saavutamises on määrav roll meeskonnal ja see põhimõte sobib ideaalselt ka meie eesmärkidega,“ lisas Rey.

Aastast 2012 on Renault Sport F1-l neli partnerit. „Võrreldes teiste mootoritootjatega seab see meid turuosalt kaugele ettepoole. Ent samuti saame edaspidi kasutada Vormel 1 veelgi tugevama turundusplatvormina meie emaettevõtte Renault’ jaoks. Muidugi on suur uhkus uuesti esiplaanile tuua Williams-Renault nimi - üheskoos tootsime võidusõiduautosid, mis olid tuntud oma tehniliste uuenduste poolest, ja see periood on senini olnud Renault’ jaoks kõige edukam F1-s,” ütles Rey.

AT&T Williams’i tiimijuht Frank Williams on rahul Renault’ga sõlmitud uue koostööleppega. „See ühendab F1 tiimi juhtiva autotootjaga ja täiendab meie sidet Jaguariga. Samal ajal oleme tänulikud Cosworth’ile, kes on viimasel kahel aastal olnud tubli ja usaldusväärne partner nii rajal kui raja kõrval ning loodame nendega ka tulevikus koostööd teha,“ lisas Williams. 

„Meie eelmine koostöö Renault’ga oli üks edukamaid Williams’i ajaloos. Siiski peame vaatama tulevikku ja jätkama arenemist, abiks uus koostööleping,” sõnas Williams.

Koostööst Williamsi ja Renault` vahel
Williams ja Renault alustasid koostööd 1989. aastal, kui Renault arendas välja täiesti uue 3.5l ülelaadeta V10 mootori, mis vastas muudetud mootoriregulatsioonile. Esimesel hooajal võideti kaks Grand Prix’d ja laoti põhja järgmise auto, FW14 tarvis, millest on saanud F1 legend. FW14B valitses F1 1992. aastal, võites 10 võistlust 16-st ja kindlustas Nigel Mansell’ile meistritiitli juba hooaja keskpaigaks.

Mansell oli esimene, kes võitis meistritiitli koostöö raames, järgmised tiitlid tulid aastatel 1993 (Prost), 1996 (Hill) ja 1997 (Villeneuve). Viis konstruktorite karikat saavutati aastatel 1992, 1993, 1994, 1996 ja 1997.

Väljaspool F1 on Williams ja Renault olnud samuti tihedas koostöös, seda projektis, kus Renault Lagunasid arendati võistlemiseks British Touring Car Championship sarjas. 1997. aastal saavutati võit kõikides esitatud kategooriates: parim sõitja, tootja ja meeskond. Partnerluses projekteeriti ja ehitati ka ikooniline Renault Clio Williams, mis on oma kategoorias maailmas üks hinnatumaid.

Renault Sport F1
Renault Sport F1 on Renault’ Vormel 1 divisjon, mis vastutab F1 tehniliste ja spordialaste küsimuste eest. Põhitöö tehakse ära väikelinnas Viry-Châtillon, mis on ajalooliselt olnud Renault’ F1 tehniline keskus. Siin projekteeritakse, arendatakse ja testitakse RS27 V8 mootoreid ning tulevikumootoreid. Sel hooajal varustab Renault Sport F1 kolme meeskonda FIA Formula One World Championship sarjas: Red Bull Racing, Lotus Renault GP ja Team Lotus. Iga tiim saab identsed mootorid, mida hooldab kuuest mootorispetsialistist ja tehnikust koosnev erigrupp. Praeguseks on Renault` personaalne lähenemine toonud üheksa maailmameistritiitlit konstruktorite arvestuses ja kaheksa maailmameistritiitlit sõitjate arvestuses.

Williams Grand Prix Holdings PLC
Williams Grand Prix Holdings PLC on valdusfirma, kuhu alla kuuluvad Williams’i grupi ettevõtted (“Grupp”), sealhulgas Williams Grand Prix Engineering Limited ja Williams Hybrid Power Limited. Grupp on Qataris asutanud Williams’ tehnoloogiakeskus, mis on Williams Grand Prix Engineering Limited’i haru.

Grupp annab tööd suurusjärgus 500 inimesele. Põhitulu tuleb peaasjalikult Vormel 1 ärist, sealhulgas selle valdkonnaga seotud kaubandus ja tiimi osa Vormel 1 õigustest. Grupi eesmärk on olla Vormel 1 võitjameeskond ning maailmaklassiga tehnoloogiaäri, mis looks aktsionäridele lisaväärtust.

Williams Grand Prix Engineering Limited
Asutatud 1977 Frank Williamsi ja Patrick Head’i poolt. Williams Grand Prix Engineering Limited’i põhikompetents seisneb Vormel 1 autode projekteerimises ja tootmises ning selle ekspertiisi otseses rakendamises igal võistlushooajal. Maailma juhtiva Vormel 1 meeskonnana on firma saavutanud 16 FIA Formula One World Championship tiitlit viimase 30 aasta jooksul. Üheksa neist on võidetud konstruktorite arvestuses koostöös Cosworth’i, Honda ja Renault’ga. Ülejäänud seitse tiitlit on tulnud sõitjate arvestuses, võitjateks Alan Jones, Keke Rosberg, Nelson Piquet, Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill ja Jacques Villeneuve.

AT&T Williams tiim on üks vertikaalsemalt integreeritud F1 meeskondi, millel on esmaklassiline projekteerimis- ja tootmisüksus (33 hektarit, Oxfordshire, Inglismaa).

Tehnoloogiakeskus Williams Technology Centre, Qatar
Qatari teadus- ja tehnoloogiapark Williams Technology Centre arendab suuri magnetiliselt laetud komposiitdetaile, mis on kasutusel näiteks rongidel. Samuti osaleb park Grupi motospordi simulatsioonitehnoloogiaga seotud äris.

Williams Hybrid Power Limited
Williams Hybrid Power Limited on ettevõte, mis on spetsialiseerunud magnetiliselt laetud komposiitdetailidele, mida kasutatakse energia salvestamise seadmetes autodel, bussidel, trammidel ja väikerongidel. Williams Hybrid Power tehnoloogia võimaldas hiljuti hübriid Porsche 911 GT3 R võita Nürburgringi nelja tunni kestvussõitu.


Esinduste kontaktid ja asukohad

Pärnu mnt 541, Laagri
Tänassilma küla, Harjumaa

Telefon: 6 264 070
Teenindus: 6 264 090
E-mail: info@citymotors.ee

Jõe 9a
50104 Tartu

Telefon: 736 7893
Teenindus: 736 7892
E-mail: tartu@citymotors.ee

Tallinna 82a
Kuressaare

Telefon: 453 0122
E-mail: info@warmaauto.ee

Kerese 40G
Narva

Telefon: 356 9333
Teenindus: +372 35 69 337
E-mail: info@albionmotors.ee