Hübriidautode ülevaade - plussid ja miinused- City Motors

Hübriidautode ülevaade - võrdlus, plussid ja miinused

Hübriidmootor tähendab mitme erineva jõuallika ühendamist ühe sõiduki liikumapanemiseks. Esimese hübriidauto sellise mootoriga ehitas juba 1899. aastal insener Ferdinand Porsche. See auto kasutas bensiinimootorit, et varustada elektrimootorit, mis vedas auto esirattaid. Lohner-Porsche Mixte automudelina võeti hästi vastu ja seda toodeti üle 300 eksemplari.

Siinkohal räägime täpsemalt, mis on hübriidauto ning kuhu on selle areng ja omadused jõudnud tänapäeval.

SISUKORD
→ Mis on hübriidauto?
→ Kuidas käib hübriidauto laadimine?
→ Hübriidauto plussid ja miinused
→ Hübriid või bensiin - kumb on parem?
→ Osta oma hübriidauto City Motorsist

Mis on hübriidauto?

Mis on hübriidauto - Renault Arkana Hybrid oranžHübriidautod kasutavad sõitmiseks kahte tüüpi jõuallikat - hübriidauto kapoti all on nii sisepõlemismootor kui ka elektrimootor. Sisepõlemismootori ja elektrijõu ühendamiseks on mitmeid võimalusi ning selle järgi jaotatakse hübriidautod kolmeks - täishübriid, kerghübriid ja pistikhübriid.

Täishübriidauto on klassikaline kombinatsioon elektri- ja sisepõlemismootorist. Sellist tüüpi autode puhul saadakse elektrienergiat pidurdamisel ja vallandatakse kiirendamisel. Täishübriidi puhul annab elektrimootor lisavõimsust ning aku on piisav, et võimaldada lühikesi vahemaid sõita ka ainult elektrijõul. Kuigi üha enam toodetakse ka diisel hübriidautosid, on hübriidauto sisepõlemismootoriks üldjuhul bensiinimootor. Diisel hübriid ei ole oma kõrge hinna ning kindlate arengut vajavate aspektide tõttu populaarne.

Kerghübriid  on elektri- ja bensiinimootori ühendamise kõige märkamatum lahendus. Suurim erinevus täishübriidiga seisneb selles, et kerghübriidne sõiduk ei saa sõita üksnes elektrijõul. Elektrimootor abistab sisepõlemismootorit käivitamisel ja suurtel kiirendustel, toetades sisepõlemismootori sooritust. See muudab auto ökonoomsemaks ja vähendab heitkoguseid. Kerghübriidtehnoloogia võimaldab auto veeremisfunktsiooni, nii et sisepõlemismootor lülitatakse auto liikumise ajal välja.

Pistikhübriidi on hübriidelektriauto, sest nagu nimigi ütleb, saab neid laadimiseks pistikusse ühendada. Pistikhübriidautode akud on suuremad kui täishübriididel ning ainult elektrijõul läbitav distants on tunduvalt pikem. Elektriga toetatakse ka sisepõlemismootori tööd. Pistikhübriid on ligitõmbav kasutaja jaoks, kes ootab autolt mitmekülgsust.

Siinkohal tuleks mainida ka gaas hübriidautosid, mis erinevad elektrimootoriga hübriidautodest. Nende autode puhul on sisepõlemismootor ühendatud gaasimootoriga. Gaas hübriid töötab gaaskütusel, nagu kivisöegaas, maagaas või tootjagaas, ning töötamise põhimõtted on teistsugused.

Kuidas käib hübriidauto laadimine?

Elektrimootoriga hübriidauto laadimine sõltub selle tüübist. Milline on parim hübriidauto just sinu jaoks, sõltub mitmetest aspektidest. Võrreldes hübriid vs pistikhübriid, on igapäevase kasutajamugavuse üks suurimaid erinevusi just laadimises.

Täishübriidauto teine nimetus on iselaadiv hübriid. See tähendab, et akut ei saa laadida välisest toiteallikast, see protsess toimub automatiseeritult. Täishübriidi puhul saadakse elektrimootori jaoks energiat kineetilist energiat talletades. Näiteks pidurdamisel või vabakäigul sõites teisendab generaator pöörlevate rataste energia elektrienergiaks, mis salvestatakse hilisemaks kasutamiseks akusse. Täishübriidi kasutamine ei erine praktikas sisepõlemismootoriga auto kasutamisest, mistõttu peetakse seda kõige kasutajasõbralikumaks hübriidi liigiks.

Pistikhübriid sarnaneb kõige rohkem elektriautoga ning selle tõttu nimetatakse neid ka plug in hübriidideks. Pistikhübriidautodel talletatakse sõidu ajal elektrienergiat samamoodi nagu täishübriididel, kuid lisaks sellele saab laadimiseks akut ühendada kas tavapärasesse pistikupessa või elektriautode laadimisseadmesse. Täislaetud aku annab võimaluse kasutada sõitmiseks vaid elektrienergiat lausa kuni 50km ulatuses. Kui elektriaku on tühjaks saanud, jätkab auto sõitmist sisepõlemismootori abil, kuni aku on taas täis laetud. Lühemate vahemaade ja kergelt kättesaadava laadimise korral saab pistikhübriide kasutada kui elektriautosid, mis vajavad kütust vaid pikemate vahemaade läbimisel.

Kerghübriidautodel on eraldi 48V aku elektrimootori jaoks. Energiat toodab generaator, mis varustab eraldiseisvaid süsteeme elektriga ja toetab sisepõlemismootori tööd. Kerghübriidi puhul kehtib sama, mis täishübriidilgi - see on iselaadiv ning puudub pistiku abil laadimise võimalus.

Hübriidauto plussid ja miinused

Hübriidauto plussid ja miinused, Renault ClioHübriidauto plussid:

  • Hübriidauto igapäevane kulu on soodsam, sest vajadus bensiini ja õli järele on väiksem kui ainult sisepõlemismootoriga autodel. Eriti hoiad kütuse pealt kokku pistikhübriidautoga.
  • Elektri kasutamise ajal ei tekita hübriidauto CO2-väljaheidet, mis tagab selle keskkonnasäästlikkuse võrreldes tavasõiduatuoga.
  • Kasutades elektrijõul liiklemist, on hübriidauto vaiksem kui sisepõlemismootorit kasutav auto.
  • Hübriidautod kasutavad elektrimootorit eelkõige madalal kiirusel ja kiirenduse esimeses faasis. Tänu sellele on nende jõumoment kiirendusel parem kui sisepõlemismootoriga autodel. Nii teeb hübriidauto sportlik dünaamika möödasõidu maanteel lihtsamaks.

Hübriidauto miinused:

  • Kuigi hübriidautod on aja jooksul läinud üha soodsamaks, on nad võrreldes tavasõiduautoga endiselt kallimad. Tihti katab selle esmase väljamineku kulu aga igapäevastelt bensiinikuludelt kokkuhoid.
  • Elektriaku olemasolu lisab autole kaalu, mis muudab selle sõidudünaamikat ja pikndab pidurdusteekonda.
  • Plug in hübriidautot tuleb elektrimootori kasutamiseks regulaarselt laadida. Sellega kaasneb ajakulu, mis mõnele kasutajale ei sobi ega meeldi.
  • Praegu on enamik hübriidautod, ka hübriidmaastur, esiveolised. Hübriid nelikvedu on haruldane.

Hübriid või bensiin - kumb on parem?

Enne otsustamist, kas sulle on parim hübriid või pistikhübriid, tuleb alustada algusest ning valida, kas hübriid või bensiin. Võrdluses hübriid vs bensiin on mitmeid aspekte, mida meeles pidada. Arvesse tuleb võtta nii auto hinda, igapäevaste sõitude pikkust, laadimisvõimalusi ning auto muid omadusi.

Otsust, kas valida hübriid või bensiin, ei sõltu ainult autost, vaid sõltub sinust ja sinu vajadustest. Mõtle enda jaoks läbi, mis on sinu ja su perekonna ootused autole. Kas vajad autot linnas lühemate vahemaade läbimiseks või läbid iganädalaselt ka pikemaid vahemaid? Kas pistikhübriidi laadimiseks on mugav ja sobilik koht olemas või tuleb see tekitada? Kas keskkonnasäästlikus on sinu jaoks oluline väärtus? Kas valid autot välimuse või omaduste järgi?

Sellistele küsimustele vastamine aitab sul jõuda valikuni, mis on just sinu jaoks kõige parem. Allpool toome välja hübriidautode valiku City Motorsis, et anda sulle hea ülevaade sinu otsuse lihtsustamiseks.

Osta oma hübriidauto City Motorsist

Osta hübriidauto, Renault Clio hübriidCity Motors pakub Reanult Hybrid hübriidautosid, millest igaüks oma unikaalsusega pakub midagi erinevat.

Renault Arkana Hybrid on kupeekerega hübriid linnamaastur. Uus E-Tech hübriidtehnoloogia on laenatud Vormel 1-st ning kombineerib omavahel dünaamika ja suure efektiivsuse. Tänu kahele elektrimootorile ja mitmerežiimsele MMT-automaatkäigukastile võid sõita kuni 80% linnasõitudest täiselektrilises režiimis. Kütusesääst võrreldes analoogse bensiinimootoriga sõidukiga on kuni 40%.

Renault Clio Hybrid - uus Renault CLIO on nüüd ka hübriid! See elegantne väikeauto on ühendab endas CLIO mitmekülgsuse ning Renault Z.E. kogemused, pakkudes elektrirežiimis enneolematut sõiduulatust ja säästu kütusekulult. Saadaval on ka Clio MY22 hübriid.

Renault Megane Grandtour E-tech plug-in Hybrid. Elegantne ja mitmekülgne universaal on nüüd ka laadimisvõimalusega hübriidina. E-Tech Plug-in Hybrid hübriidmootoriga varustatud Megane Grandtour seob kaks maailma üheks ainulaadseks sõidukogemuseks. Kasuta töönädala sees igapäevase laadimisega täiselektrilist režiimi ning nädalavahetusel lülita ümber hübriidrežiimile, et sõiduulatuse pärast mitte muretseda. Elektriauto eelised, hübriidauto mitmekülgsus!

Renault Capture Hybrid. Captur E-Tech pistikhübriid linnamaastur, nagu ka Megane Grandtour, on elektriline vastavalt vajadusele. Tänu laadimisvõimalusega innovaatilisele hübriidajamile võid regulaarsel laadimisel läbida kõik oma igapäevased sõidud Captur E-Tech pistikhübriidiga 100% elektrilises režiimis. Sisepõlemismootor aga tagab muretu kulgemise puhkusereisil.

Sobivaima leidmiseks mine meie kodulehele ning küsimuste korral võid alati pöörduda nii kodulehe kaudu, telefoni teel või meilitsi. Enne ostmist on võimalus auto viia proovisõidule.